tisdag 20 januari 2009

Tisdagen den 20 januari 2009

Idag var det dags att få ett sår omhändertaget av den duktiga personalen på Diabetes Centrum på SöS. Ett sår som jag fick när jag badade i polen på Kanarieöarna i november, men som diabetiker så är läkningen långsam speciellt längst ut på tårna där man har sämst cirkulation. Men även denna gång ser det ut att gå bra, skönt för det räcker med att ha amputerat 1 tå för ett par år sedan.
Jag har fått utförlig information om vad som hände på mötet i går kväll i delegationen för SB. Tur att röstningen gick som den gick annars hade vi här i Östberga fått en höjning med 3,25 % i stället för 2:75. Har inte kollat siffrorna men litar på vår representant i delegationen. Detta hade blivit svårt att förklara för medlemmarna om avtalet gjorts om. Risken är nu att SB säger upp avtalet i sin helhet, givetvis hoppas jag att inte detta sker. Jag undrar med all rätt var Maria Palm står i den här frågan, känns liksom att hon tar SB parti och denna känsla delar jag med många i delegationen som inte verkar ha så stort förtroende för Maria.
Jag ägnade en hel del tid åt att följa installationen av Obama. Hans installationstal var mycket bra även om man kände igen sig lite från 60 talet. Hoppas bara att vi inte ställer för stora krav på honom, men som han sa själv så behövs det tid för att vända trenden i USA. Han har ett otroligt stort stöd bland folket och jag tror han kommer att lyckas, tack vare han går helt oprövade vägar för att komma till beslut. Så jag säger bara "Lycka Till Obama"
När frugan kom hem så blev det en kopp tee och en liten "macka" och snack om dagens händelser

1 kommentar:

Terje sa...

Hej Kenneth jag blev lite förvånad när läste på din blogg igår om siffrorna. När jag nu har tagit del av förslaget kan jag inte se att någon av de fyra fastgheterna som SB fortfarande äger skulle få något annat än 2,75%.
Hörs
Terje