måndag 19 januari 2009

Måndagen den 19 januari 2009

På förmiddagen drog jag iväg till Willys i Älvsjö för att handla lite. En mycket trevlig affär med stor plats för min elscooter. Hittade allt jag skulle och när jag kom hem fick jag beröm av frugan för hon slapp släpa hem maten för en gångs skull. Vice orf. i LH Östberga ringde och informerade mig lite om delegations möte i som skulle hållas under kvällen. Fick då höra att södermalm bjudit in en mass åhörare och jag undrade givetvis om detta är tillåtet. Efter det ringe en från valberedningen och ville ha ett möte med mig på onsdag på stadsdelsnämnden i Älvsjö, detta tackade jag givetvis ja till. Efter det följde jag min fru till bussen, för hon skulle åka och jobba och jag tog mig en runda ner till Årstafältet mest för att titta till min väns kolonistuga. Han är nämligen i Australien och vi brukar hjälpas åt med lite av varje. Under kvällen har jag gjort klart 2009 års budget för LH Östberga som skall presenteras den 18 februari och tjänar också som underlag till ansökan för pengar från vår hyresvärd. Jag filade också en stund på verksamhetsberättelsen som också skall vara klar till samma datum, men på den är det lite kvar innan den är i presentabelt skick. Kvällen ägnade jag sedan åt idrottsgalan vilken jag aldrig missar, och jag gladdes av att Kalla fick Jerringpriset. Jag gladdes också åt att Arne Ljungkvist fick hederspriset i år. Han har verkligen jobbat hårt inom dopingkontroll verksamheten, och är någon sorts garant för att de som fuskar inom idrotten skall upptäckas.
Efter galan en kopp tee och en chilensk pirog "mums" och sedan sängen

Inga kommentarer: