söndag 18 januari 2009

Söndagen den 18 januari 2009

Efter 2 dagars sjukdom så är jag tillbaka.Har tagit det väldigt lugnt idag mest tittat på skidsporten på TV och ägnat mig åt DN och annan litteratur som jag legat efter med. läser i DN hur mycket SB bygger i närförorterna. Klart det behövs hyreslägenheter men de har en tendens att bli alldeles för dyra. detta har ju flera orsaker, en är att byggnadsmaterial m.m. har blivit så dyrt och att alla subventioner är borta. Vad som skulle behövas är billiga lägenheter till våra ungdomar, men det verkar ingen bry sig om. det är ju vanligt att barnen bor hemma betydligt längre nu. Tycker det är dags att satsa på ungdomar som skall skaffa sig sitt första egna boende, som måste vara billigt och kanske inte ha den höga standard som vi alltid ser i alla nybyggda hus. Jag tror man skulle kunna ha lite lägre standard för att komma ned i i rätt pris.
Kollade på dokumentären om USA:s ekonomi och blir väldigt förvånad av vilka summor det handlar om. Hur skall ett land kunna lösa detta utan skattehöjningar, vilket knappast är möjligt just nu i alla fall. I kväll skall jag njuta ordentligt, har nämligen kommit över Chilenska epanadas som jag gärna dricker en kopp gott tee till

Inga kommentarer: