lördag 24 januari 2009

Lördagen den 24 januari 2009

Blodtrycket börjar tack och lov rätta till sig nu. Tack vare jag har kunnat minska medicinintaget så har det blivit bra mycket bättre.
Hann med att se lite av skidåkningen innan jag begav mig till Bagarmossen´s Folkets Hus och Socialdemokraternas kick off för samtliga val 2009 och 2010.
Det var otroligt mycket folk där. Det är Farsta, Skarpnäck och Årsta-Vantör som dragit igång det här på södra sidan. Vårt valcentrum kommer att ligga i Gubbängen, på grund av att det är bra tvärförbindelser dit, lätt att parkera och lokalen är billigare än i Globenområdet. Arbetarkommunen har tittat väldigt mycket på Obama´s valkampanj och jag tror att det kommer att kopieras en del därifrån, kanske inte orden "Change" och "We can" som vid det här laget är ganska uttjatade. Carin Jämtin höll ett anförande om de punkter hon tyckte var viktiga inför nästa val, med start vid EU valet den 7 juni och kyrkovalet i september. Hon pratde också att S måste vinna i Stockholm för att vinna hela landet och det håller jag verkligen med om.
Workshopen handlade om praktisk politik med Tina Rönngren och den andra jag gick på var hur man driver kampanjer via webben och kommunikation det var de 2 som intresserade mig mest. Vi hade också möjlighet att lämna in en enkät om vad vi kan ställa upp i för valarbete och om vi var intresserade att bli nominerad i kyrkovalet. Så nu känns det att det riktiga arbetet ute i föreningarna har börjat. Att vi tar tillbaka makten vid valet 2010 är jag helt övertygad om

Inga kommentarer: