tisdag 27 januari 2009

Tisdagen den 27 januari 2009

Idag var det dags för ett besök på hjärtkliniken på SöS. Allt såg ganska bra ut, minskad medicin, blodtrycket bättre och inget vatten i lungorna. Proppen i vänster förmak tar en tid innan den försvinner men en remiss för ultraljud är på gång. Det känns bra och jag mår betydligt bättre nu än när jag kom hem från Spanien.
Jag gjorde klar bokföringen för LH Östberga och upptäckte att vi hade 15 kronor för mycket på bankkontot och 435 kronor för litet i handkassan. Så nu måste jag leta var jag har felen, eller överlåta det åt kassören. Bäst vore det om kassören tog hand om det, men då är risken att det inte blir klart i rätt tid.
Fick ett samtal från S idag där de berättade att de nominerat mig till kyrkofullmäktige i september i år.
Hade också ett långt samtal med arbetarkommun om hur vi skall mobilisera pensionärerna till valet 2010. Mitt förslag att S bjuder in sig själva till alla pensionärsföreningar och ber att få komma och informera om valet, politiken och hur vi kan hjälpa personerna att komma till vallokalerna. I den föreningen jag är ordförande har jag bokat ett föredrag om EU valet i juni och det tror jag kommer att bli mycket intressant för många av våra medlemmar. Som regel är det mellan 50-100 personer på våra medlemsmöte, så det är till många vi kan sprida kundskap.
Jag tog också en runda på söder idag till Kjell och Kompani i Skrapan och köpte en ny trådlös termometer för inomhus och utomhus.
Lite TV en liten macka och Tee innan sängdags häääääärligt

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt att du blivit bättre! Och förresten....vem vänder flest papper?!
Syrran