tisdag 27 januari 2009

Måndagen den 26 januari 2009

Dagen har jag ägnat mig åt att göra iordning ett flygblad. Detta skall vi dela ut i Brf Svärdssidan 1 i Östberga, vilka hade ett informations möte den 20 januari i skolans matsal. Där fick vi givetvis inte vara med, de kan tydligen inte heller möta våra argument. Detta flygblad delar vi till alla boende i den "blivande" föreningen. Det är SBAB som tydligen skall stå för finanserna och har lovat 5 % ränta, ingen amortering och ingen kontantinsats. Avgiften är beräknad på 596 kr/kvm och år. Med detta så blir ju hyran högre än vad de ger nu. Nu är inte intresset så stort i de husen och vi har goda förhoppningar om att kunna stoppa denna utförsäljningen med.
Hela kvällen har jag fått ägna mig åt LH Östbergas bokföring, kassören kom med alla kvitto, kassabok m.m. eftersom han inte fick det hela att gå ihop. Så jag knappar in allt i mitt bokföringsprogram så får vi se var felet ligger. Hemskt att man skall behöva göra sånt här när man har en kassör. Det är absolut sista gången och under året skall jag skicka honom på en kassörskurs om han blir omvald.
Med hjälp av Gun så läser vi och knappar in alla kvitton och bankuppgifter, men som vanligt måste vi ta en paus för en kopp tee och en macka

Inga kommentarer: