onsdag 28 januari 2009

Onsdagen den 28 janusari 2009

Idag på morgonen tog jag en liten tur ned till Stockholms bästa vårdcentral, nämligen den i Liseberg och där har jag förmånen att vara inskriven Här har vi dessutom ett mini apotek som fixar det mesta. Har de inte medicinen hemma så kan du hämta det dagen efter klockan 14:00, helt suveränt. Jag fick hämta ut min medicin utan problem och stötte på lite känt folk som väntade på sin tur i kön för läkarbesök. Nästan alla medlemmar i vår förening, så det blir en hel del hurrarop och lyckönskningar om god lycka i det fortsatta arbetet med att bevara lite av hyresrätterna i Östberga.
På eftermiddagen beger jag mig till SöS för att hälsa på en god vän som ligger på en hjärtavdelning, och under morgondagen skall de göra en ballongsprängning. Hoppas att allt blir till det bättre med detta. Vi fikar lite och pratar minnen, lite politik blir det ju alltid med den här vännen som har ett mycket långt förflutet i S-rörelsen. Jag önskar lycka till med sprängningen och beger mig hemåt
När jag kom innanför dörrarna så började telefonen ringa omedelbart, först en god vän från London som ville jag skulle gå på lägenhetsvisning på lördag åt henne. Hon har fått en anvisning om en lägenhet i SB nypoduktion i Larsboda och snäll som man är så lovade jag att se på lägenheten ta några kort och skicka henne. Nästa samtal var från en upprör styrelseledamot från LH Dojan som hade en massa synpunkter på Brännkyrka-Hägerstens arbete, deras moderförening. Jag talade om att de alltid har möjligheten att göra sin stämma hörd på årsmötet den 19 mars. Tråkigt att höra att det finns så mycket missnöje med hur denna förening sköts.
Efteråt ringde jag min medarbetare i valberedning och berättade och vi hade en ganska lång diskussion om vad allt beror på. Båda är vi nog inne på att Globen lägger ribban för lågt och utövar sin kontroll för dåligt. "Diplomatiskt uttryckt"
Senare under kvällen gick jag och kassören igenom årets finnanser i förening och vi hittade de små felen och gladde oss över det.
Frugan kom som vanligt vid 22:30 tiden och båda var vi hungriga, så ikväll blev det en grillad korv med bröd och en kopp tee

Inga kommentarer: