lördag 31 januari 2009

Lördagen den 31 januari 2009

Idag var jag i Farstastrand på lägenhetsvisning. Fastigheterna ägs av Svenska Bostäder och visningen hölls av Stockholms Stads Bostadförmedling. Jag har aldrig sett en sån lång ringlande kö för en hyreslägenhet. Vi kom dit 15 minuter före de egentligen skulle öppna och redan då var det lång kö, 20 minuter innan man kom in. De flesta som var där var barnfamiljer med barnvagn. Väldigt lite invandrare och folk i ålder +55. Reglerna är följande hushållsårsinkomst minst 290 tusen kronor. Man får inte räkna socialbidrag, samt goda referenser från tidigare boende.
3:an som vi tittade på var väldigt välmöblerad och inbjudande. Den hade en öppen planlösning vilket jag inte gillar. Det var väldigt lite garderober, och det fanns ett litet miniförråd bredvid köket. En bra sak var bredbandsuppkopplingen som var SB eget nät och det vill säga 100/100 till en rimlig penning. Lägenheten var på 77 kvm och hyran satt till 8 913 kronor och inflyttning 1/9 eller 1/12 2009.
Hoppas vår vän Mary i London som jag sänt över all information till samt lite bilder kan ta ställning till om hon vill ha en lägenhet där. Svar måste avges den 4 februari.
Ikväll tvingade frugan mig att se Så som i Himelen och dukade fram en kopp tee och en liten kvällsmacka i slutet av filmen

Inga kommentarer: