lördag 31 januari 2009

Fredagen den 30 januari 2009

Idag har jag bidragit med att sätta lite fart på ekonomin i Sverige. Jag har nämligen shoppat. Var på Södermalm och shoppade loss lite under eftermiddagen både i Ringen och Skrapan. Jag tog också en liten tur till Systembolaget och köpte en flaska gott vitt vin så vi kan mysa lite under lördagskvällen.
När jag kom hem så ringde telefonen och det var ordföranden i LH Karusellen som ville berätta om deras nomineringar inför deras årsmöte. Känns utomordentligt bra att vi får lite längre tid att handlägga dessa nominerinagr innan vi skall presentera något för föreningen i mars. Vi hade ett väldigt långt samtal om vad vi vill åstadkomma i föreningen och möjligtvis hur det skall gå till. Vi är ganska överens om mycket, dock inte allt. Svaret hur det blir får vi veta först den 19 mars vid årsmötet.
Jag har också hunnit med att affischera lite i vårt område, för det möte vi har den 4 februari.
I Östbergaskolans matsal kommer Ordföranden i Riksdagens miljöutskott att tala och diskutera.
Ett så kallat öppet medlemsmöte i Östberga S förening. Hoppas det också blir lite diskussion angående Årstafältets framtid. Vi vill ju inte se ett Manhattan växa fram där, som vissa politiker vill.
I morgon skall jag på lägenhetsvisning i Larsboda, skall ta lite kort och en kort redogörelse kommer imorgon.
Tee och sedan isäng

Inga kommentarer: