torsdag 18 december 2008

Torsdag 18 december 2008 sen kväll

På sena eftermiddagen ägnade jag mig åt protokollskrivning samt att förbereda alla papper som skall in till HGF regionkontor. Kollade in nyheterna och med stor förväntan så såg jag hockey matchen och det var ju ingen höjdare. Att förlora med 6-2 och stå helt utan poäng i denna turnering samt att möta Finland på lördag. Det blir tufft. Jag tittade också på debatt som till stor del handlade om Rosengården i Malmö. Märkligt är att alla föräldrar tydligen inte tar hand om sina barn och visar dem vad som är rätt och fel. Den muslimske pastorn sa att polisen gick till angrepp mot småbarn, då kan man ju undra vad de gör ute sena kvällar. När man lyssnar på vuxna och ungdomar så kan man få för sig att svensk lag inte gäller i Rosengården. Jag tycker att föräldrarna skall upplysa sina barn om att man inte attackerar ambulans och brandkår och inte kastar sten och brandbomber mot polisen. Detta hör till normal svensk uppfostran och bör gälla även de invandrare som kommer hit. Dessutom måste man ha lite intresse av att lära sig språket för att bli integrerad i vårt samhälle.
Dags för lite medicin en onyttig macka och en kopp gott skånskt the och sedan i säng

Inga kommentarer: