fredag 19 december 2008

Fredag den 19 december 2008

Idag var jag tvungen att lämna prover, på Stockholms bästa vårdcentral som är Liseberg. Behöver kolla hur elektrolyterna ligger till i min gamla kropp, samtidigt passar jag på att få öronen spolade så att jag kan höra alla barnbarnen på julafton. Åt en härlig lunch hemma tillsammans med min fru och efter detta så styrde vi kosan till den relativt ny öppnade Coop varuhuset i Västberga för att handla lite. Förvånansvärt lite folk en fredags eftermiddag så veckan före jul. En mycket välordnad butik med stora öppna ytor och en fiskdisk som inte går av för hackor. tar en kaffe i entrén men det skulle man inte ha gjort för kaffet var inte bra, så då vet man till nästa gång. Väl hemma igen börjar jag skriva på verksamhetsberättelsen för år 2008 som måste vara klar till föreningens årsmöte. Jag fick också ett glädjande besked från hjälpmedelscentralen att de levererar min elmoped på måndag, så då blir man lite friare och kan åka ut lite mer utan att anstränga sig allt för mycket. Otroligt vad Sverige egentligen är bra när det gäller de här sakerna. Efter en lätt middag så kollade jag av nyheterna och det är många dystra siffror som redovisas, närapå deprimerande. Kollade också in en inspelning av senaste uppdrag granskning och blir ganska upprörd över HGF och miljöförvaltningens agerande i kackerlacks härvan i Rosengården. Region chefen syd pratar hela tiden om att allt måste dokumenteras, konstigt de har haft 10 år på sig och inte fått till någonting. Hon borde ta konsekvensen av det hela och lämna sin plats för en mer aktiv regionsordförande som ser till att det händer lite med Rosengården.
En kopp the utan macka ikväll och sedan sängen för i morgon ramlar det in en del barnbarn och då blir det full fart

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Detta var väldigt kul. Jag ska följa ditt fortsatta bloggande.
Ha en bra helg.