torsdag 18 december 2008

Torsdag 18 december 2008

Tillbaka efter en sjukhusinläggning på 5 dagar. Min hjärtsvikt har gjort sig gällande igen och jag har en propp i hjärtats vänstra kammare som är ca 1,5 cm stor. Försöker nu lösa upp den med waran, men det kommer att ta ca 2 månader. Tills dess så pumpar mitt hjärta bara med 50 % så jag får tar det lite lung och dra ner på tempot. Fick många besök på SöS både av hyresgästförenings människor och Pro:are. Jag fick en glad julklapp under onsdagsmorgonen. Det ringde på min dörr och utanför stod P-O, vilken överraskning och vilken glädje som bubblade upp. Har många gånger undrat hur det var med honom och hur lång tid det skulle ta. Jag hälsar honom hjärtligt välkommen tillbaka, och jag blev rör till tårar när han besökte oss i Östberga först av allt innan han åkte in till Globen. Telefonen har gått varm sedan jag kom hem, från hyresgäster i området som verkligen är missnöjda med den hyreshöjning de får under de kommande 2 åren. De flesta menar ju att allt står ju stilla i Östberga och det kan jag hålla med om. Speciellt när man pratar med de som är pensionerade förstår jag deras frustration, de får ca 117 kronor mer i pension nästa år men hyran går upp med det dubbla. Detta visar ju också att vi behöver skickligare förhandlare för våra hyresgäster. Framförallt behöver vi någon på regionen som tar sig an de hyresgäster som bor kvar som hyresgäster i de nybildade föreningarna, för de är väldigt utsatta och får inte den hjälp som de skulle behöva.
Dags för lite mellanmål men hoppas komma in i rutinerna och skriva i bloggen lite senare på kvällen

1 kommentar:

Terje sa...

Hej Kenneth. Skönt att du är tillbaka hemma men ta det försiktigt. Du skall vara rädd om din hustrus man.
När det gäller hyresgäster som bor kvar i ombildade fastigheter finns det ett nytt nätverk som skall vara rejält utvecklat jämfört med det som fanns tidigare.
Vänlig hälsning
Terje