torsdag 7 oktober 2010

Torsdag den 7 oktober

Inte blev det någon inoperation av en pacemaker idag heller. Den här väntan gör mig tokig, men jag är väl omhändertagen på SöS. Dator och telefon funkar ju här också så man är inte helt avskuren.
Vad gäller värmen i Östberga så fortsätter telefonsamtalen komma. Idag pratade jag med förvaltaren om problemet men hon tyckte att värmen fungerade, för de lät bovärdarna mäta temperaturen när de besökte lägenheterna i andra ärenden. Konstigt för de som ringer har bara 15-16 grader på morgonen när de stiger upp. Men förvaltaren ville invänta bovärdens mätningar under fredagen, så det blir till att frysa ytterligare en helg fast dessa mäniskor betalar full hyra till Svensks Bostäder. Vi har ju budget möte den 18 oktober och vi kommer att ta upp det under detta möte.
Jag pratade med mina styrelseledamöter som sitter med i Brännkyrka-Hägersten men inte ens de viste vem föreningen nominerat till Hyresnämnden.
Jag bad dem att ta reda på detta under målkonferensen som avlöper under helgen.
Jag har medvetet avstått från att deltaga i denna konferens eftersom vår moderförening inte följer stadgarna och det förekommer en massa andra konstigheter som varken vår moderföreningen eller regionskontoret vill ta i.
Jag har i mina svaga stunder funderat allvarligt på att hoppa av förtroendeuppdraget i hyresgästföreningen helt och hållet och samtidigt stryka min familj som medlemmar.
Men jag har gett mig fan på att åstadkomma en förändring i vår moderförening genom att klart och tydligt tala om vilka frågor ledamöterna från vårt LH skall ta upp och driva. Med andra ord det är hårt arbete som gäller om vi skall åstadkomma en förändring.
Lätta vägen är som några medlemmar uttryckt det, att vi skall söka en annan moderförening för vi skull kunna tillhöra Syd-Ost. Kanske inte helt fel!

Inga kommentarer: