måndag 1 februari 2010

Måndag 1 februari 2010

Idag har jag gjort en kvarboende hyresgäst i en Brf mycket glad. Jag lyckades förhandla fram att vederbörande får en evakueringslägenhet under stambytet. Trots mitt dåliga rykte i Östberga så kom vi bra överens med denna förening. I och för sig så var det entrepenörfirman som bestämde allt och det gynnade kanske mig något. Det kändes riktigt skönt att ringa upp den äldre damen som det gällde och meddela henne vad vi kommit överens om.
Har idag också fått iväg verksamhetsberättelse & revisionsintyg till Globenoch nu inväntar jag årsmöteshandlingarna. Det tråkiga idag står behandlingen av de som klandrat stämman i Ätten 1. Därför är jag extra hoppfull inför styrelsemötet den 8 februari, att det verkligen händer något där och de kommer till insikt att det är dags att ta tillbaka erbjudandet med omedelbar verkan.
En skön känsla spred sig också när man vid nyheterna fick det verifierat att Stadsministerns tolkning av statistik var helt felaktiga. Att det blivit 100 tusen nya jobb sedan 2006 var i själva verket strax under 12 tusen. En väsentlig skillnad där Stadsministern tydligen försökte vilseleda Svenska folket.
I Dagens Nyheter fanns idag en bra artikel om att bankerna blivit tuffare mot bolåntagare
Ni kan läsa artikeln här: http://www.dn.se/ekonomi/allt-fler-hem-saljs-pa-auktion-1.1037180
Bra att bankerna håller igen för jag har en känsla av att när räntan kommer att stiga framåt våren så kommer det att tvångssäljas ännu fler bostadsrätter.
Gun anlände som vanligt vid 22 tiden och kvällens höjdpunkt en macka och tee och lite snack om dagen

Inga kommentarer: