torsdag 10 september 2009

Torsdag 10 september 2009

Idag stod utbildning på programmet Redan klockan 09:00 körde vi igång på Globe Hotell under ledning av 2 st veteraner från regionskontoret. Hela styrelsen närapå var med plus några till och inte minst den bångstyrige eleven som kallas regionsordförande. Vi fick utbyta en mängd erfarenheter, och fick en duvning hur man motverkar ombildningar. Vi hade också andra bra diskussioner om bostadspolitik, etik m.m. Vi åt en härlig lunch i hotellets matsal innan vi fortsatte kursen under eftermiddagen, som avslutades med ett lite prov på det vi diskuterat och fått information om. Givetvis alla godkända och samtliga fick ett fint diplom.
Trevligaste händelsen under dagen var i alla fall att regionen nu har lämnat in en stämningsansökan till Stockholms Tingsrätt mot Ätten 1. Juristerna har gjort ett jättejobb med granskningen av detta ärende, och kommit fram till att det är lönt att gå vidare. Sista beslutet om vem som skulle ta kostnaderna för detta kom under senare delen av eftermiddagen och det var med en stor lättnad jag mottog detta besked. Givetvis ringde jag de mina i styrelsen och berättade, samtliga blev lika glad som jag när de inser att deras hårda arbete kommer att få någon form av resultat. Vi har ju jobbat i motvind länge, men nu kändes det som vi hade vinden i ryggen. En oerhört skön känsla för ett hårt sargat LH Östberga, där vi inte ens har vår moderförenings stöd i vårt arbete. Det har känts lite betungande att det alltid är jag som skall hålla i piskan, därför var detta steg mycket viktigt både för enskilda styrelsemedlemmar och kollektivet LH Östberga.
Jag säger tack till Regionen och då speciellt de som varit inblandade i ärendet Ätten 1

Inga kommentarer: