söndag 6 september 2009

Söndag 6 september 2009

Idag var jag på Dalendagen och pratade lite om hur det gått i Östberga vid ombildningarna. De kallade det hyresrättensdag och det är ju bra. Mycket folk och Terje Gunnarsson inledde dagens seminarium och sedan var vi två som fick tala om hur det är vid ombildningar.
När jag kom hem så plingade det på dörren och där stod 2 representanter för JA sidan i Brf Familjen 1 och ville ha en fullmakt för att kunna rösta på stämman. Jag upplyste dem hövligt att jag tänker gå på stämman om det skulle bli någon. De ville inte diskutera någonting utan drog som en avlöning när de såg vem det var.
Jag kollade runt i husen om de varit överallt och det hade de tydligen, men för mig 2 helt främmande personer. Kanske anställda av konsulten.
Efter den episoden så gjorde jag klart och skickade brevet till konsulten och begärde att punkten " Tacka nej till Svenska Bostäders erbjudande " skall tas upp på nästa extra stämma som de måste hålla före den 25 september. Allt enligt deras stadgar § 27.
Bara att vänta och se vad som händer nu innan vi tar nästa steg i den här cirkusen
Sen kvällsmacka med frugan och sedan i säng

Inga kommentarer: