söndag 20 september 2009

Söndag 20 september 2009

Idag var det kyrkoval och jag och frugan gick ned till kyrkan för att rösta på förmiddagen. Jag står på 8 plats på S listan så jag väntar valresultaten för att se om jag kommer in. Där lär väl finnas i tidningarna under morgondagen.
Eftermiddagen ägnade vi åt en väns dotter som fyllde 10 år. Mycket mat, tårta och trevliga samtal om både ombildningar och budgeten som släpptes idag.
En av de som jag träffade berättade hur det gått till i Henriksdalsringen, långt ifrån så upprörande som det som hände på Kastanjegården. Snacket gick ju att man kunde tjäna si och så mycket, så till slut var jag tvungen att fråga var de skulle bo om de sålde lägenheten. Så långt hade de inte tänkt och de förstod inte riktigt att man har ingen vinst förrän den dag man sålt lägenheten betalat skatten och mäklararvodet, då först kan man se om man tjänat något.
Givetvis de höll inte med mig, men diskussionen var livlig och trevlig och det unga paret fick sig en riktig tankeställare. Min fru var i det närmaste lite arg på mig, men det var inte jag som drog igång diskussionen.
Hoppas fler än jag tittade på TV programmet om Amazonas, ett riktigt bra program och man blir berörd när det skövlas så mycket skog i världens lunga

Inga kommentarer: