onsdag 23 september 2009

Onsdag 23 september 2009

Idag höll jag på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste Thomas Berglunds artikel i SVD. Kunde inte låta bli att svara och undra hur han kunde vinkla artikeln så fruktansvärt och att han inte lyssnat mot motsatta sidan. Jag skickade också ett mail till Joakim Larsson i stadshuset och undrade varför han gnäller på Terese Lindberg, han borde ju också skaffa sig den erfarenheten hur det går till på stämmorna runt om i Stockholm. Men som vanligt svarar aldrig alliansen på mail i dessa frågor så jag får väl sätta på "timern" och skicka mailet var 15 minut till honom tills svar kommer. Som jag berättat tidigare så har jag skickat sammanställningen från Kastanjegården till alla Stadshuspolitiker, men det är bara oppositionen som svarar och tycker det är för "djävligt". En del tänker ta upp det i stadshuset och en del tänker åka ut på stämmor och titta själv. Det låter ju lovande-
Ikväll när jag tittade på ABC så blev jag ganska förbannad hur de behandlade Kastanjegården och lät en "tårdrypt" Torsten Kai-Larsen uttala sig i TV. Detta program var enkelspårigt där man bara pratade om BRF anhängarna och inte ett ord om motståndarna vad de tycker. Hela inslaget gav en felaktig bild. Hyresgäströrelsen är tydligen helt avskärmad från dagens media.
Därför tycker jag att Ni som vill och har ork skriver till Granskningsnämnden under denna adress grn@grn.se och påtalar Ert missnöje med detta vinklade program. Ni kan också skriva till Ansvarig utgivare för ABC under denna adress ulla.olsson@svt.se. Det är dags att vi inom hyresgäströrelsen också får lite utrymme i medierna och framför allt när de gör något skall det vara relevant och rättvisande.
Så snälla hjälp till

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag varken läst svd el sett abc, men det går ju att göra i efterhand och ja vi är många som upplevt de negativa sidorna kring ombildning.
jag känner en som är aktiv i fp och han ska ta upp detta i sitt parti iallafall.