måndag 14 september 2009

Måndag 14 september 2009

Idag stod konferans resa med PROprogrammet Ett chartrat tåg från centralen till Norrköping. Ungefär 130 ordföranden och studieorganisatörer enades om vad våra punkter inför valet 2010 skall vara. Vi diskuterade också den fortsatta manifestationen på Mynttorget och hur vi skall få fler deltagare i den framför allt. Lunchen åt vi på arbetets museum i Norrköping. På hemresan var det underhållning och information från Eckerölinjen och Reseskaparna samt filmvisning.
När jag landade hemma vid så hade bovärden sett till att det var städat i entrén och vädring pågick. Jag fick också ett mail från förvaltaren där hon säger att
"Vad det gäller postfacken, så är de beställda efter att de skall passa i entrén och i fastigheten. Vad jag vet så finns det inga säkrare postfack"
Där har hon fel, jag skulle tro att det är en kostnadsfråga. Våra postboxar är så dåliga att vem som helst kan sticka in fingrarna och plocka ut posten. Rycker man till lite så lossnar hela luckan, så snacket om att de är säkra håller jag definitivt inte med om. Så alla Ni som skall ha stambyte och ombyggnationer i Era fastigheter kolla noga vad för sorts postbox de vill sätta upp i entrén.
Frugan anlände vid 22 tiden och med det följer den obligatoriska nattmackan och tee

Inga kommentarer: