måndag 24 augusti 2009

Måndag 24 augusti 2009

Idag har det varit en jobbig dag. En styrelsekollega får inte sin nyckel till sitt hyrda förråd i en Brf. Han har pratat med ordförande i föreningen och han tycker att Anders skall ringa honom för att bli insläppt. Snacka om stolliga människor. Om man innehar ett hyreskontrakt så innebär väl det att man har fri till gång till hyrd enhet precis när man vill. Som vanligt så kan inte Globen hjälpa till i detta ärende trots att detta beror på att Anders är förtroendevald.
Nästa motgång är när juristen Bengt skriver citat "Jag kommer utreda den grundligt med start imorgon eftermiddag eller onsdag förmiddag." detta som redan borde vara klart för en vecka sedan. Tacka fan för att vi förlorar tilltron på Globen i dessa ombildningsärende. Frågan om vilka som styr Hyresgästföreningen måste snart komma upp på agendan. Är det tjänstemännen som skall styra eller är det på uppdrag från de förtroendevalda. Om det skall vara tjänstemännen så är jag nog tvungen att lämna alla uppdrag som förtroendevald och ägna min kraft i en organisation där de förtroendevalda fortfarande har makten att genomföra saker och ting.
Både Barbro och Terje måste allvarligt börja ta tag i dessa saker innan hela organisationen kapsejsar totalt. Bristerna är många och stora i denna organisation, försnilla 2 tusen kronor accepteras tydligen utan att organisationen reagerar kraftfullt, att nycklar och egondom inte återlämnas till dess rättmätiga ägare går tydligen alldeles utmärkt. Det går också utmärkt att åka till London och studera hyresrätter. Hur många finns det kvar i London?
Med detta vill jag ha sagt att ledningen är för dålig och inte har kontrollen i organisationen, alla inkluderade.
Kvällen tillbringade jag med en väldigt god vän med lite vin och melon och en lite kvällsmacka.
Hoppas det goda humöret återvänder tills imorgon och kanske ser jag lite klarare på de företeelser som jag inte är så förtjust över

Inga kommentarer: