söndag 10 maj 2009

Söndag 10 maj 2009

Idag har vi ägnat oss helt åt utdelning av flygblad vid tunnelbanan i Liljeholmen i kampanjen om ungdomars boende. Det var på Guns initiativ som det blev av. Det gick faktiskt riktigt bra, folk är intresserade och ställer en massa frågor. Jag hade också med mig anmälningsblanketter för att bli medlem i hyresgästföreningen och det var en del ungdomar som tänker bli medlemar.
Vi stod vid Liljeholmen i ca 2 timmar och efter det så tog vi en stund utanför McDonlads i stan, där finns det ju mycket ungdomar och det var rätt lyckat. Bra respons där också. Efter det hela så åkte Gun till jobbet och jag åkte hem och kollade hockeyn på TV, roligt att Sverige i alla fall fick ett brons. I final matchen som gick lite senare hade jag helst sett Canada vinna och det var mycket nära. En het och hård match och rolig att se.
Så när Gun kom hem vid 10 snåret så blev det en lite kvällsmacka med tee.
I morgon blir det ingen blogg eftersom både Gun och jag är på kurs med PRO. Ordförande och sekreterare åker Birka Paradise med ett bra utbildningsprogram. Så vi ses tisdag kväll med lite info från kursen
Godnatt

Inga kommentarer: