lördag 2 maj 2009

Lördag 2 maj 2009

Idag var det lika varmt och härligt. Damen från Svärdsidan 1 ringde idag och meddelade att styrelsen enhälligt beslutat att inte lämna protokoll och vidhäftande fullmakter till henne. Ett papper helt utan underskrift, märkligt handlat av en förening och helt emot lagen som säger att de är tvungna att lämna ut begärda handlingar. Så jag kommer att lämna över det till regionens jurist samtidigt som vi begär ut handlingarna från Svenska Bostäder. Efter lunchen tänkte jag testa min elskooter ordentligt, så jag åkte tvärbana och tunnelbana in till T-Centralen och därfrån körde jag till Kungsträdgården och kollade de kristnas manifestation. Det var otroligt mycket folk där, när på snudd omöjligt att ta sig fram. Därifrån så åkte jag hela Drottninggatan till Gamla Stan och längs stranden upp för Slussen och Hornsgatan ned till Hornstull. Gjorde en liten avstickare till Tantolunden och kollade in läget, otroligt mycket folk på gräsmattorna där med picknick, grillning och ölfester. Färden gick vidare ned till Bergstrandssund och sedan över till Gröndal och träffade en kompis som satt på sitt stamställe och drack en bira. Stannade och pratade en stund innan färden gick vidare via Nyboda, Årstadal och slutligen hem till Östberga. Fantastiskt fina gång och cykelvägar hela vägen och gott om tankningsställen. Väl hemkommen så började det ringa och frågor om ombildningar hur det är lämpligast att att gå vidare i sin opinionsbildning etc. Mycket sådan frågor får jag numera.
Jag fick ett mail från Ordföranden i Syd-Ost föreningen där han talade om att de inte tagit ställning till Årstafältet och att inget LH i hans område väckt denna fråga och ville att jag skulle skicka honom lite material i ärendet
Givetvis gör jag det och samtidigt tigger jag lite pengar till fortsatt opinionsarbete angående Årstafältet.
22 kom Gun hem och den efterlängtade mackan och teet blev ett faktum

Inga kommentarer: