onsdag 29 april 2009

Onsdag 29 april 2009

Idag har det rasat in en hel del mejl med tack för gårdagskvällens debatt i Årsta Folkets Hus. Hittills bara positiva tongångar, såsom välarrangerat bra ljud etc. Så jag har slickat i mig hela dagen och det ger mig styrka att fortsatta vårt opinionsskapande angående Årstafältet.
Jag har också hunnit med att vara socialarbetare idag, en 75 årig afrikansk man som jag följde med till vårdcentralen och såg till så han fick en rollator och nytt läkarintyg för fortsatt färdtjänst. Hjälpte också honom och hans fru att göra deklarationen och ringa försäkringskassan och kolla så att hans fru som fyller 65 under året får sin pension. Tycker synd om dem som inte behärskar språket ordentligt, deras barn skiter i dem och de har inga vänner. Han kallar mig hela tiden doktor och vill att jag skall hjälpa honom med det mesta, jag gör det jag hinner med och det är de nöjda med. De är dessutom medlemmar i Hyresgästföreningen och varit det i många år så där har vi i alla fall en gemensam punkt. Jag önskar mig ingen stjärna i himlen utan en diskrimineringslag för äldre eftersom jag ser hur dessa 2 människor hela tiden blir diskriminerade Inte enbart på grund av hudfärg och språk utan också på grund av de är äldre.
Det är en skrämmande utveckling som jag inte trodde att den fanns, men tyvärr jag måste revidera min uppfattning i den frågan.
På kvällskvisten blev jag verkligen rörd när det ringde på min dörr och dessa 2 underbara människor stod där med en present till mig i forma av en världsatlas av utmärkt kvalitet.
VAD GÖR MAN?
Mellan varven hann jag också med att titta till mina tanter i PRO som spelar bingo varje onsdag mellan 11-13, och berätta för dem att vi behöver folk på Myntorget för att demonstrera mot vår orättvisa skatt. Som vanligt blir jag mött av kramar och vänliga ord och de lovar att ställa upp någon dag i alla fall. HÄRLIGT!
Så efter en full rulle dag tar Gun och jag det lugnt över en kvällsmacka och lite tee

Inga kommentarer: