lördag 4 april 2009

Lördag 4 april 2009

Idag var det en riktig härlig morgon, man kunde sitta ute och läsa dagstidningarna och dagen till ära hade jag fått båda tidningarna av någon underlig anledning.
Det var ju mycket dyster läsning inte minst den senaste valbarrometern.
Jag tror att Mona måste be Wanja avgå från sin plats i VU i Socialdemokraterna, om vi skall kunna bli trovärdiga. Det hjälper inte att bara be henne lämna en del styrelseuppdrag, det har ju Wanja sagt själv att hon skall genomföra. Och med ett sånt underminerat förtroende som hon har hos sina medlemmar borde hon lämna LO det räcker inte med stödet från förbundsordföranden, när varannan medlem vill att hon lämnar.
Jag hade väntat mig ordentliga artiklar om Linjalens vinst vid stämman, men det har varit förvånandsvärt tyst om den saken. Bara lite små korta artiklar och inget fördjupande i ämnet.
Jag har också fått en hel del mejl angående min blogg igår där jag kritiserade regionen i HGF.
Men det jag framfört är sant och riktigt och jag viker inte från det, och det är inte bara jag som har dessa åsikter utan det är hela styrelsen i LH Östberga.
Blev lite förvånad också när jag läste tidningen idag att man skulle vilja införa någon sorts subvention om man bygger på höjden. Det bästa vore om gav subventioner till byggandet av prisvärda hyresrätter istället, och till äldreboende.

Inga kommentarer: