lördag 18 april 2009

Lördag 18 april 2009

Idag har jag för en hyresgästs räkning skrivit till Brf Svärdsidan 1 och begärt ut protokoll och fullmakter. Får se vad som händer, men de är tvungna att lämna ut det även om det kan ta lite tid. Jag fick också tid att svara på en del mail angående stambyten som 2 föreningar här i Östberga håller på med. Fick också telefonsamtal från damen som mist sitt källarförråd och sina saker körda till ett förråd i Södertälje. Hon påstår att HGF inte varit i kontakt med henne, och jag blir djupt besviken för det är inte första gången detta inträffar HGF är oerhört dåliga på att ta hand och hjälpa sina medlemmar men det här är kanske ytterligare ett fall som inte är solklart och därmed inte kan vinnas.
Efter lunch så medverkade jag i Årsta Folkets Hus på Rädda Årstafältets seminarier. Blir lite förvånad, inte en enda medlem från något av LH:n i Årsta, mycket märkligt. Jag har dessutom inte fått något svar från HGF Syd-Ost, man börjar ju undrar hur det står till ute i föreningarna och andra LH
Jag fick dessutom ett samtal från Kristina Alvendal som undrade hur lokalen såg ut där hon skall vara med den 28 april. Jag berättade och hon hade lite önskemål om det var möjligt skulle hon vilja stå mitt i publiken. Så låt se vad vi kan åstadkomma.
Efter seminarierna så åkte jag och sekreteraren och intog en härlig fiskrätt på Restaurant Hjälmaren. Kvällen tillbringades med lite slötittande på TV i väntan på att Gun skulle komma hem

Inga kommentarer: