måndag 23 mars 2009

Måndag 23 mars 2009

En snöig måndagsmorgon lugn och ro för att läsa DN och klara av lite telefonsamtal. Läsa in vad ombildningsivrarna i grannkvarteret skriver och påbörjar informationen till alla boende i de 4 husen. Efter en härlig lunch så åker Gun och jag till ett S möte i Folkets Hus Årsta med tema för äldre. Ett mycket intressant möte med Ordf. för PRO, Leif Rönngren och politiker från landstinget och ordf. i äldre rådet. Det var många frågor och allt från skatt till den dåliga sjukvårdsvalen diskuterades och inte minst färdtjänst och SL.
I Hägersten-Brännkyrka hade de konstitutionsmöte ikväll och de tre som vi valde in till föreningsstyrelsen var på plats. Strax efter niotiden kom de hem till mig och rapporterade, vilket härligt gäng. Stämningen var inte så god därborta, mina koleger kände att de inte var välkomna och ordföranden sade också rent ut att Östberga borde tillhöra föreningen Syd-Ost. Men ack så roligt skall han inte få, vi viker inte ner oss utan tänker jobba stenhårt så att föreningen får ett lyft. Detta behövs verkligen i en förening där intriger och smutskastning tillhör vardagsmaten vid möten och sammankomster Nu gäller det att försöka få dem att förstå att vi måste jobba som ett team om vi skall kunna rädda hyresrätten och då får allt annat stå tillbaka.
Under kvällen hann jag också med att bygga en dator som skall avhämtas under fredagen
Frugan ropar glatt från köket att min lilla kvällsmacka och tee är klar

Inga kommentarer: