måndag 2 mars 2009

Måndag 2 mars 2009

Igår var jag utan bredband därav ingen blogg.
Idag var det årsmöte i vår S-förening i Östberga. Inbjuden talare var Majbritt Theorin som själv varit Östbergabo en gång i tiden, dessutom var hon med och räddade Årstafältet från att bli en järnvägs rangergård. Hon berättade många spännande minnen från den tiden och den tiden hon jobbade i Bryssel.
Vi är en liten förening med enbart 37 medlemmar, vilket vi skulle kunna utöka tycker jag. Finns säkert ett bra underlag bland befolkningen i Östberga. Roligt att vi fått 2 nya medlemmar, en från Eritrea och en från Kirgistan. Valen gick smärtfritt och helt efter valberedningens lista.
Jag har också hunnit med att besöka min husläkare för att få ett nytt läkarintyg till färdtjänsten, sånt som man måste göra vart tredje år.
Under kvällen så har jag börjat städa mitt kontor, tänkte få bort en massa gamla datordelar, och saker som man samlat på sig och som man aldrig kommer att använda.
Frugan anlände vid 22 tiden då hade jag fixat en macka och lite tee åt oss båda

Inga kommentarer: