lördag 7 mars 2009

Lördag 7 mars 2009

Idag har det varit en riktig slöardag. Vi vaknade sent och fick en härlig lång frukost m,ed morgontidningen i morgonrock. Har till och med tvättat av min elmoppe innan vi gav oss ut på en härlig tur ner till Willys. Passerade Älvsjö mässan och vad mycket folk som besöker båtmässan. Det var mycket folk på Willys också. Vi hittade vad vi skulle ha och åkte så sakteliga hemåt På vägen så gick vi förbi den gamla biografen Park i Liseberg för att se vem som hyr ut den. Vi vill nämligen hyra den gamla anrika biografen till PRO Solbergas 45 års jubileum. Väl hemma så fixade vi lite saker som blivit liggande en längre tid och det känns otroligt skönt att få göra detta. Satte mig framför TV:n för att see Johan Wissmans 400 meterslopp i Turin, och det blev en riktig höjdare. Guld till Johan och detta har inte hänt en svensk sprinter på 47 år, tror jag. Jag är otroligt glad för Johans skull att hans silverplatser nu kunde förvandlas till ett guld.
Läste DN och blir verkligen besviken på att svenska läkare jobbar under så bristfälliga regler så att de blir häktade. Får väl följa utvecklingen i det är tragiska barnmålet, men jag tycker synd om den kvinnliga läkare som behandlat den lilla flickan och tydligen gjort allt efter konstens alla regler enligt chefsläkaren på Karolinska. Hoppas detta blir en väckarklocka både för politikerna och socialstyrelsen så att det tas fram ett regelverk för såna här situationer.
En liten riskaka och en kopp tee, det var vad frugan bjöd på ikväll

Inga kommentarer: