måndag 12 januari 2009

Måndagen den 12 januari 2009

Idag var det blåsigt värre i Stockholm men plusgrader i alla fall. Åkte till Globen för vi behöver ny TV till sovrummet. Hittade en 32 tums Panasonic till det humana priset 4990 kronor. Bra uppläsning full HD och med 2 HDMI ingångar. Jag är nörd med köpet leverans på torsdag. Hade lite otur för tvärbanan stod still ett bra tag så det blev till att återvända in i värmen i Globen och handla på ICA, och det är en mycket trevlig affär upptäckte jag. Telefonen har gått varm ikväll, både från styrelsemedlemar och hyresgäster. De senare från Harplingegränd som skall ha möte den 20 januari, och som hade en massa frågor kring ombildningar. det är styrelsemöte i morgon, det sista före årsmötet så jag har gjort de sista förberedelserna nu ikväll. Fick ett trevligt samtal från reseledaren i PRO som behövde lite hjälp med ett utskick och frågade om jag hade tid att göra lite layout åt henne. Givetvis så ställer jag upp på detta. Fick också ett samtal från en gammal dam som bor på Älvsåkersgränd i det huset där hissen har stått stilla sedan i somras. Hon hade fått meddelande från värden att hissen inte ens är beställd ännu. Att reparera den skulle kosta över 20 tusen kronor hade de berättat för henne och det hade inte föreningen råd med. Så hon får fortsätta att parkera sin rollator i entrén under lång tid. Jag sa åt henne att ringa medlemsservice och på den vägen få lite hjälp eftersom hon är en gammal medlem i HGF. Han med att kolla lite på Guldbaggegalan innan vi tog en kopp tee och en "liten" macka. Skall renskriva lite brev innan det är dags för sängen

Inga kommentarer: