lördag 3 januari 2009

Lördagen den 3 januari 2009

Iadag har jag fått lära mig hur dåligt vissa delar av stan är anpassade för handikappade. Detta när jag tog mig en ordentlig tur in till stan med min "elscoter". Vissa ställ är bedrövlaiga mest i de gamla tunnelbanestationerna och den nivåskillnad som råder mellan de nya tågen och perrongerna. Även en hel del hissar är för trånga och en hel del funkar inte. Detta var en ny erfarenhet för mig, så jag ser framemot våren och sommaren då man kan åka gång och cykelvägarna i stället. Idag blev jag också kontaktad av nej sägare i en av de brf som tänker sig en köpstämma den 20 januari. Intresset är väldigt lågt och jag tror inte om allt går rätt till att det blir en ombildning. Men vi har ju sett fusk och manipulationer förr här i Östberga, så låt oss se efter stämman. De vill ha lite hjälp med flygblad och argument mot ombildningen, och lite snabbutbildning i mötesteknik, votering etc. Givetvis kommer vi att bistå dem utanför möteslokalen med information till de som går på stämman. Om det finns någon möjlighet att komma in återstår att se, hittills har vi ju inte lyckats så bra i den delen under alla de stämmor som förekommit i Östberga. Jag fick ordentligt på "tafsen" när jag gjorde ett inlägg på Hem & Hyras debatt sida om hyrorna. Vi här ute tycker att hyran i innerstaden skall vara högre än ytterstads områden, men där försökte de strypa oss på en gång och menar att hyran redan skiljer på ca 45 %, men den upfattningen får inte vi om hyrorna. Skall fundera ordentligt och kolla lite siffror innan jag går i svaromål i den debatten. Som jag uttryckt tidigare så ser vi fram emot den diffrensierade hyressättningen som håller på att arbetas fram där det tas hänsyn till fler parametrar vid hyressättningen.
Ikväll får det bli Ishockey: Junior-VM

Inga kommentarer: