torsdag 14 oktober 2010

Torsdag 14 oktober 2010

Fortfarande känner jag mig mycket trött och jag flåsar ordentligt bara av att klä på mig. Så jag riktigt längtar fram till den 16 november när jag skall få en ICD inopererad och då förhoppningsvis bli mycket bättre.
Idag har vi dragit igång en värmemätnings kampanj i alla Östbergas kvarvarande hyreslägenheter. Detta på grund av att det är mycket kallt i en hel del lägenheter. Vi vill ha ett bra underlag när vi sätter oss vid förhandlingsbordet med Svenska Bostäder i denna fråga.
BRF Ättegrenen 2 har fått stora ekonomiska problem och det är oklart vad som kommer att hända. Man vill höja avgifter och hyror med 10 % från den 1 oktober i år. Detta utan att ha begärt en förhandling av hyran. Man har inte haft någon extra stämma heller för att höja avgifterna. Alla hyresgäster har fått erbjudande om att få köpa sina lägenheter till ursprungspriset. Det som tackar nej straffas med ett försök till vräkning.
Ett fall har rdan varit uppe i hyresnämnden men utfallet är okänt vid detta tillfälle. Ordföranden som är mycket känd från Flemingsberg där hon orsakade hen hel del rabalder bland bostadsrättsägarna. Hyfsad lön tar hon dock ut från den sjunkande föreningen 41.500 kronor /år + ersättningar för möten och diverse andra saker. Övriga ledamöter i styrelsen får dela på 41. 500 kronor / år.En tragedi är på väg att hända, det vi varnat för så länge när okunniga personer skall driva en brf utan kunskap. En av bostadsrättsägarna berättade idag att han kan inte sova om nätterna han äter inte utan tänker bara på vad som skall hända. Liknanade verättar en kvarvarande hyresgäst med barn som känner sig väldigt påpassade och att barnen inte får röra sig i rädsla av att bli vräkta. SKRÄMANDE men sant

Inga kommentarer: