onsdag 17 mars 2010

Onsdag 17 mars 2010

Riv upp planerna på att våldta Årstafältet

Stadshuspolitikerna fortsätter att försöka pracka på befolk¬ningen i Årsta och Östberga det så kallade "Nya Årstafältet".
Vid det så kallade Program-samrådet den 24februari i Östbergaskolan underkände de som bor i området ännu en gång planerna på att våld¬föra sig på den sedan år 2000 beslutade landskapsparken Årstafältet.
Det är beklämmande att se hur tjänstemännen tvingas gå politikernas ärende, medan po-litikerna själva inte vågar möta den befolkning som kommer att drabbas om våldtäkten av Årstafältet fullbordas.
Lämna kolonisterna och övriga aktiviteter på Årsta¬fältet i fred! Se istället till att Östberga får spårbunden
kommunikation med Årsta och övriga Stockholm! Bygg bostä¬der på Årstapartihallsområdet och på överdäckningen av Huddingevägen!
"Promenadstaden" har vi redan i Stockholm sedan länge.
Kristina Alvendal och andra stadshuspolitiker är välkomna till Stockholms gång- och vandrarförbund http:// www.123minsida.se/stavgang-motion/
Förstör inte möjligheterna för hälsobringande promena¬der genom att förstöra Stock¬holms grönområden.
Frågan om att leva tryggt i Stockholm handlar om att skapa ett helt annat samhälls¬klimat än det nu rådande.


Risk for sämre service när grannen är hyresvärd

Jag får inte längre ha kvar Stock-holmshem som hyresvärd, vilket jag vill. Jag har inte längre tillgång till Stockholmshems internkö, eller för den delen de andra allmännyttiga internköerna som vi just skulle få tillgång till.
I stället blir det mina grannar jag måste be att laga en trasig spis, frys eller åtgärda en vattenskada. Kommer de att säga "javisst, vi ska genast åtgärda det som behövs, även om det blir dyrt för oss" ? Det känns inte så...
Bostadsrättsinnehavare och hyresgäster har helt skilda intressen och det bäddar för konflikter. Jag tror nog att bostadsrättsinnehavare vill vara bra hyresvärdar. Men när oväntade kostnader uppstår och ekonomin kanske inte räcker till, vad kommer de att prioritera då?
Jag undrar om mina grannar riktigt har insett vilket ansvar det är att samtidigt bli hyresvärdar. Vi är ett antal personer som kommer att fortsätta vara hyresgäster, och åtminstone jag kommer inte att acceptera sämre service än jag har
nu med Stockholmshem. Finns det några av er som fortfarande tror att ni kan höja hyran för oss rest-hyresgäster enbart för att förbättra bostadsrättsföreningens ekonomi? Det är inte tillåtet som skäl för hyreshöjning.
Jag tror alltså att vi som hyresgäs¬ter kommer att få det sämre med en bostadsrättsförening som hyres¬värd. Jag skulle bli-väldigt glad om ni bevisar att jag har fel.

Inga kommentarer: