tisdag 9 februari 2010

Tisdag 9 februari

Idag har jag färdigställt samtliga årsmötes papper för vår PRO förening. Skönt att ha allt klart i så god tid. Imorgon åker jag med Birka Paradise för att diskutera hur vi skall sköta telefon uppringar satsningen till alla 65 åringar. Vi liksom andra organisationer tappar medlemmar. Jag tror att en bidragande orsak varför det är såhär, är att det snart inte finns några möteslokaler till rimligt pris. 0-taxan är borta, skolorna ta betalt och en hel del lokaler är ombildade. Detta påverkar givetvis föreningslivet speciellt ute i förorterna.
Under kvällen besökte jag stadshuset och var på ett möte hos Mogert angående cirkelledarutbilsdning. Partiet vill att det startas en valcirkel i varje förening, och det var det materialet som vi gick igenom ikväll. Föreningarna står för cirklarna och moderföreningen sköter administrationen emot ABF. Låter enkelt och bra, men, jag vet inte hur många egentligen som är intresserade av en cirkelutbildning angående valet. Jag ser ju hur svårt vi har att locka folk till andra föreningsmöten av typ hyresgästföreningen eller PRO. De enda gången är när aktiviteten är på dagtid, men då vänder man sig inte till alla. Så detta tål att tänka på innan man drar igång en cirkel. Man skulle kanske kunna samarbeta med någon annan förening och då kanske kunna uppnå de ställda målen.
Ingen blogg imorgon men en desto längre på torsdag kväll.
Vi hörs

Inga kommentarer: