söndag 7 februari 2010

Lördag 6 februari 2010

Idag har jag skrivit klart verksamhetsberättelsen för PRO Solberga. Ska låta en del styrelseledamöter läsa igenom den under morgondagen för att se om jag måste göra några ändringar.

Eftermiddagen var jag på St Görrans sjukhus och besökte min dotter och kvällen tillbringade vi framför TV:n med ett uruselt program som uttagningen till Melodifestvialen. Gud vad dåligt vi tyckte det var. Har fått en del kommentarer här på bloggen, så jag vill bara säga att ett brott skall alltid anmälas det är min åsikt.

Nu i valrörelsens linda så är vi pensionär hot, hot. Alla partier slåss nu om våra röster. Först KD sedan Folkpartiet, Moderaterna och nu Centern på stämman i Göteborg. Gud vad viktiga vi helt plötsligt har blivit. Men än så länge så är det bara Bröderna Dalton som lovat full kompensation snarast möjligt och jag tror faktiskt de är de mest trovärdiga. Vi är ju 1,7 miljoner pensionärer så det är en hel del röster att ta hänsyn till, och som det redan ser ut så är det överbud från alla partier. Men i september får vi veta hur det kommer att bli i framtiden, om man skall söka politisk asyl i Norge eller inte

Inga kommentarer: