söndag 31 maj 2009

Söndag 31 maj 2009

Idag ringde jag min mamma redan tidigt på förmiddagen och gratulerade henne på Mors Dag. Hon fyller 87 i år och vill absolut inte ha något men jag har hittat en grej som hon letat efter. Hon behövde en regnponcho som täcker både henne och rollatorn och den blev hon jätteglad över.
Det har ju varit kanonväder i Stockholm och jag har varit på Årstafältet nästan hela dagen och njutit av naturen, drakflygarna och alla stojande barn samt familjer som grillade. Klockan 15 så hade Nätverket för Årstafältet möte och jag beslutade mig för deltaga i deras möte. Mycket intressant på många punkter men tyvärr är det så att det är alldeles för få medlemmar, jag skulle önska en medlemsvolym om ca 1000 personer så att det vi gör både hörs och syns. Vi är lite splittrade på grund av att en del vill bygga lite på fältet och en del vill inta bygga alls, detta är den stora springande punkten som vi måste komma tillrätta med. Alla måste dra åt samma håll annars kör Stadsbyggnadskontoret över oss fullständigt.
Efter detta möte åkte jag hem till en styrelsemedlem i hyresgästföreningen som fyllde 65 år idag och alltså blir pensionär. Både föreningen och jag personligen uppvaktade henne med en liten gåva. Föreningen med in stilig ampel från Karl Larsson gården som vi visste att hon önskade sig och från mig fick det bli dag och natt creme.
Vi bjöds på hembakat och tårta och fick ett par timmars trevlig diskussion om sådant som vi vanligtvis inte hinner med.
Gun som jobbat idag kom vid 22 tiden och då grillade vi en "slang" och en kall biiiiira

Inga kommentarer: