måndag 18 maj 2009

Måndag 18 maj 2009

Idag var jag tvungen att åka iväg till Årsta Park och inhandla lite skrivarpapper och kvittensblock både till PRO och LH Östberga. Efter det åkte jag till lokalen på Stövelvägen och pratade en stund med våra otroliga panter tanter som träffas måndagar och stickar, virkar och syr. Detta säljer vi sedan på en bazar framåt jultiden. Det brukar ge en 30 tusen kronor i kassan och det är bra pengar för en liten förening.
Idag hade jag också ett långt samtal med postens distriktschef här i området angående posten i Östberga. Förhandlingar är på gång och en väldigt snar lösning på gång och det låter ju väldigt bra. Hon berättade för mig hur missnöjda de varit med den gamla ägaren av Tempobutiken, och det var vi ju överens om.
Under eftermiddagen ringer en kvarvarande hyresgäst i Brf Spinnsidan 1 och frågar hur mycket mer hon skall betala i hyra. Hon har nämligen fått ett brev från Hyresgästföreningen att de skrivit ett avtal med föreningen. Vi räknar lite och kommer fram till att hyreshöjningen för henne blir 134 kronor/månaden. Innan jag lägger på så påminner jag henne att skicka in en ny ansökan för bostadsbidraget på grund av ökningen. Alltid roligt när man kan hjälpa de äldre och trogna medlemmarna i HGF.
Idag blev jag verkligen trakasserad av en av de ivrigaste ombildarna i Brf Familjen 1 som jag bor i. Jag kom körande med min elmoppe när han utan anledning hoppade på mig, skrek gubbjävel, svenne och han betalade mer skatt än mig. Hansåg hotfull ut och han skrek åt mig att han dödat 4 mäniskor. På mig verkade det mest som han fått ett totalt sammanbrott i sin lilla hjärna och jag kom förbi och detta utlöste det hela. Han är väldigt frustrerad över att de inte fått något pris på fastigheten och det är ju givetvis mitt fel. Han har dessutom fått tillsägelse av SB att plocka ner ett staket som han satt upp runt sin uteplats och det är ju också mitt fel. En rolig sak hände också när medlemsvärvarna var här ute och skulle skaffa fler medlemmar. De ringde på hans dörr och då detonerade ytterligare ett utbrott så båda värvarna fick springa därifrån.
Allt som händer här är LH Östbergas och mitt fel.
Ja vänner vilken dag kvällen blev lugn och efter kvällsmackan så känns allt som vanligt igen

Inga kommentarer: