tisdag 23 december 2008

Tisdagen den 23 december 2008

Idag var det precis på 0-gränsen med andra ord kallare igen men vackert väder. Tog en tur till Willys i Älvsjö för att handla lite, går fort med elmoppen. Efter lunchen ville jag testa hur det var att få in elmoppen på tvärbanan så det blev en tur till Globen. Skulle ändå köpa en julklapp till min fru, men som vanligt blev det också en ny digitalkamera. En casio EX-Z85 enkel och slimmad och 9,1 megapixel vad man nu skall ha så mycket för. Hyfsat pris och min gamla Pentax hade börjat gå sönder lite så det känns bra med en ny kamera till imorgon så man kan ta lite bilder på barnbarnen. En gammal dam som varit med mycket länge i hyresgästföreningen ringde och ville prata och beklaga sig lite. Hon är hyresgäst i en nybildad brf. Hon har original kök, färger och mattor, således från 1969 när hon flyttade in och det är ovanligt. P-O och jag har varit där en gång för ett reportage i TV4 som de i och för sig backade från. Hon hade talat med nya värden och ville ha målat i köket och fick till svar att om hon betalade 4 500 kronor så skulle hon få målat. Ja vad skall man säga, föreningarna vill inget annat än att få bort hyresgästerna så fort som möjligt för att kunna sälja dessa lägenheter. Men när man som i denna föreningen har ca 20 % hyresgäster och det ekonomiska läget är som det är så skall de nog vara lite försiktiga. Det kan bli dyrt att stå med tomma lägenheter som ingen efterfrågar. Gun har jobbat idag så jag har ägnat mig åt lite julpyssel. När hon kom hem vid 22:30 så grilljerade vi skinkan och som vanligt måste man ju smaka den också. Det sista som vi gjorde iordning var risalamaltan som är viktig för julbordet. Så när allt var färdigt blev det en kopp Skurups the och en skinkmacka . Så dags att krypa ned så man orkar med alla barnbarn och tomte imorgon

Inga kommentarer: