lördag 27 december 2008

Lördagen den 27 december 2008

Idag testade jag hur det är att ta med moppen på både tvärbanan och tunnelbanan. Följde min fru till jobbet. Åkte från Östberga ned till Tvärbanan och tog den till Liljeholmen och sedan vidare med tunnelbana till Östermalms torg. Allt gick utomordentligt bra, alla hissar fungerade och det var lätt att ta sig fram tack vare stadens satsningar på att göra staden handikappvänlig. Det är lite nivå skillnad mellan perrong och tåg men det funkade jättebra i alla fall. Det var mycket folk ute men i vagnarna finns det ganska gott om plats, så jag är mycket förvånad hur bra det gick. Efter en kopp fika på Linnégården så tog jag mig en runda på Östermalm innan jag ställde kosan hemåt igen. Kvällen har jag ägnat mig åt att titta på TV Stjärnorna på slottet, vilket är inspelat i mina födelsetrakter och efter det den intressanta serien om Selma Lagerlöf. Och som vanligt när Gun kom hem vid 22:30 så kunde vi inte låta bli skinkmackan

Inga kommentarer: