torsdag 25 december 2008

Juldagen den 25 december 2008


Julafton blev en fridfull familjehögtid hos min äldsta dotter och hennes familj samtnågra bekanta och min dotter Kerstin och hennes barn Efter en härlig jullunch som blev det ju lite väntan på att tomten skulle dyka upp och dela ut julklapparna. Halvvägs in i Kalle Anka så var det dags, och inte märks det att det är någon ekonomisk kris i vårt samhälle. Har sällan skådat hur mycket klappar ungarna får nu för tiden och vilka saker sen. Efter utdelningen och lite TV spel så serverades den varma delen av julmaten, men framåt 20:30 ställde vi kosan hemåt till vårt lugna käll och lite slötittande framför TV:n. Juldagen har varit i kylans tecken, bara någon grad kallt men friskt och skönt ute. Tog mig en tur med moppen ner till Årstaberg och tittade på hur snabbt utbyggnaden går där. Det har vuxit fram en hel ny stadsdel i det området. Framförallt så ser det mycket trevligt ut med både affärer och bostäder och samtidigt lite färgglatt. Lite gäster till middagen och diskussioner kring ungdomars oföståndighet vad gäller pengar och vad de bör betala hemma. Gjorde en härlig upptäckt på SJ saiten idag, man kan skriva ut sina biljetter med ett par knapptryck. Varför detta, jo imorgon skall vi åka och hälsa på min dotter i Uppsala och miljövänlig som man är så tar man tåget. Ikväll kan jag inte låta bli skinkmackan och the

Inga kommentarer: